آخرين اقدامات ساماندهي نخاله هاي ساختماني شهر اهواز
نوشته شده توسط : مدیر

نخاله هاي ساختماني به مواد و مصالحي گفته مي شود که در عمليات تخريب سازه توليد مي شود . در مديريت کارها هر شهر اين ضايعات قسمتی از اولويت هاي ساماندهي قرار مي گيرند . 

اداره سرویس ها موتوري شهرداري اهواز جهت مديريت و ساماندهي نخاله هاي ساختماني در شهر اهواز مبادرت به داير نمودن ستاد ساماندهي ضايعات و نخاله هاي ساختماني نمود .
در اين گفتار به آخرين اقدامات و فعاليتهاي انجام شده به وسیله اين اداره به خواسته ساماندهي ضايعات ساختماني اشاره مي گردد .حمل نخاله در غرب تهران

هدف ها اوليه ستاد
1 ) بهبود سيماي شهري و پاکيزگي معابر
2 ) جلوگيري از آلودگي محيط شهر
3 ) جلوگيري از ايجاد سد معبر جهت امنيت و آسايش شهروندان
4 ) هدايت و ارزیابی بر حمل پسماندهاي ساختماني از مرحله شهر و تخليه در محل هاي مجاز
5 ) جلوگيري از تخليه نخاله ها در حاشيه و مبادي ورودي هاي شهر
6 ) مکانيزه نمودن سيستم عده آوري نخاله ها
7 ) برنامه ريزي جهت استعمال بهينه از پسماندهاي قابل به کار گیری

لذا با جديت و پشتکار و برنامه ريزي دقيق و اختصاص وقت , نيرو و همت کافي و با تلاش نيروهاي اين اداره فعاليت هاي ذيل در زمینه‌ی ساماندهي خاک و نخاله ها انجام گرفت .
فعاليت هاي انجام یافته :
ساماندهي کليه خودروههاي فعال در اين بخش و صادر شدن برچسب
يکي از راههاي در دست گرفتن و جلوگيري از تخلف کاميون داران حمل نخاله , ساماندهي آن ها مي باشد . که در اين راستا اين اداره مبادرت به دعوت از کاميون داران فعال در اين زمينه نمود و تشکيل پرونده و توجيه نمودن آن ها مبادرت به صادر شدن جواز و کد دار نمودن کاميونها نمود . لذا در صورتي که در حين فعاليت يکي از کاميون داران مبادرت به تخلف نمايد , علاوه بر مبادرت قانوني عليه خلاف‌کار و پرداخت جريمه از ادامه فعاليت جلوگيري مي شود .

بکارگيري اکيپ گشت زني در مرحله شهر و حاشيه ها و برخورد با متخلفين برابر مواد قانوني دارای ربط
با دقت به وسعت شهر اهواز از دید مساحت و جمعيت و رو به افزوني بودن ساخت و سازهاي ساختماني در تراز شهر و به تبع آن عمليات هاي تخريب و توليد نخاله , اضطراری بود که با سرکشي روزمره و گشت در مرحله شهر نسبت به پند و راهنمايي مالکان در مورد طرز تخريب و عده آوري نخاله و شناسايي متخلفين مبادرت به رویکرد اندازي دو اکيپ گشت در شرق و غرب اهواز نمود .

تعيين و مشخص و معلوم نمودن محل هاي اثبات تخليه و دفن خاک و نخاله هاي ساختماني
بعداز انجام تحقيقات حتمی درباره‌ی دلايل تخليه و رها سازي نخاله ها در تراز شهر , معین گرديد که به دليل عدم وجود و معرفي محل مطلوب جهت تخليه نخاله ها بوده که منجر سوء استقفاده بعضي از مالکين و کاميون داران و تخليه نخاله ها در مرحله معابر و بخش ها مسکوني گريده است . لذا اين اداره مبادرت به تعيين و تخصيص دو محل مطلوب ) محل تخليه نخاله هاي شرق اهواز بنا شده در انتهاي بلوار دعبل خزاعي و محل تخليه نخاله هاي غرب اهواز بنا شده در مسير جاده اهواز ) ملاشيه ) و با رعايت قوانين زيست محيطي نمود .


عده آوري نخال هاي رها سازي شده در بعضي از بخشها شهر
بعداز شناسايي محل هاي تجمع غيرقانوني نخاله ها در محدوه شهر که از سالهاي پیشین عده آوري گردیده اند . لذا با اعتنا به وظيفه اي که به آن محول شده و بمنظور آسايش شهروندان و جلوگيري از ايجاد سد معبر و يا رخداد بر اثر برخورد با نخاله ها و ديگر اثرات بهداشتي اين اداره مبادرت به تمیز سازي با تجهیزات و هزينه هاي داخلي نمود . که مشتمل بر توده آوري نخاله هاي روبروي شهرک جديد اکباتان , توده آوري نخاله هاي پشت شهرک الهيه , عده آوري نخاله هاي اطراف پل ششم ) فولاد ) و پيگيري جهت توده آوري نخاله هاي شهرک مهديس

•صدور اخطاريه به شهروندان و اداراتي که مبادرت به تخريب يا گودبرداري غير مجاز و رها سازي پسماندهاي ساختماني در معابر يا حاشيه شهر مي نمايند و پيگيري جهت توده آوري آنان
در بعضي مواقع مشاهده شده‌است که بعضي از مالکين يا اداره ها و اداره هاي دولتي يا خصوصي مبادرت به تخريب يا گودبرداري فارغ از جواز قانوني از اين اداره مي نمايند . که به تبع آن رها سازي نخاله ها در تراز معابر و يا محل هاي ممنوع مي باشد . لذا با تهيه و تنظيم اخطاريه قانوني و توزيع آن‌ها بين متخلفين مبادرت نموده تا در صورت عدم همکاري و به دست آوردن مجوز از اين اداره از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهد شد .

•مکانيزه کردن روش تخريب و گودبرداري و جلوگيري از طریق سنتي
در دیرین تخريب به وسيله سنتي و دستي که تبعاتي از قبيل هزينه هاي زياد تخريب , احتمال آسيب هاي جسمي و جاني و . . . داشته باشد . لذا اين اداره با مکانيزه کردن روش هاي تخريب و گودبرداري تا در پيشرفت فعالیت و جلوگيري از تبعات ياد شده جلوگيري شود .

•پيگيري خريد يک قطعه زمين جهت تخليه و دفن نخاله ها
با اعتنا به وسعت و پراکندگي فعالیت در تراز شهر , محل هاي تخليه مو جود جوابگو نمي باشند . لذا اين اداره در حالا پيگيري و رای زنی جهت خريد يک قطعه زمين و اختصاص آن به محل تخليه و دفن نخاله مي باشد .

•برخورد با شرکتهاي خلاف‌کار و جلوگيري از ادامه فعاليت آنان در تراز شهر
چندين کمپانی که مبادرت به تخلف و سرپيچي از قوانين و ضوابط ستاد ساماندهي نخاله هاي ساختماني اين اداره مبادرت نموده اند از ليست شرکتهاي ارائه سرویس ها در زمينه تخريب و گودبرداري حذف تا از تخلفات بعدي جلوگيري شود .

•پيگيري جهت برنامه ريزي و راه و روش اندازي راس بازيافت نخاله هاي ساختماني
طي تحقيقات صورت گرفته مشخص و معلوم شده‌است که در بعضي از شهرها با رویکرد اندازي محل هاي بازيافت پسماندهاي ساختماني مبادرت به توليد مواد اوليه بتن سازي و . . . مي نمايند . لذا اين اداره در اکنون ایجاد کردن طرحي جهت احداث راءس بازيافت نخاله هاي ساختماني در شهر اهواز مي باشد .

•مذاکره با پليس راهور و ناجا جهت بکارگيري و استعمال از کارکنان کادري در حيطه ساماندهي نخاله ها

فعال سازی ماشین کرایه ای سرویس ها گردآوری نخاله های ساختمانی
یک کدام از منابع ساخت نخاله های ساختمانی عملیات های ساخت وساز و همینطور تعمیرات داخلی و بیرونی ساختمانها هست که در صورت





:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: